سمینار بیمه و توسعه: ترویج بیمه در گرو فرهنگ سازی

X
   
 
    • سمینار بیمه و توسعه: ترویج بیمه در گرو فرهنگ سازی

      همزمان با روز بیمه، بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه با هدف ترویج، فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه از "ریسک" و زیان های ناشی از وقوع ریسک برگزار گردید.

      این همایش در صبح روز 13 آذرماه با حضور وزیر اقتصادی و دارایی، وزیر نفت، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاونت بانک و بیمه وزرات امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان راهداری کشور، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت های بیمه در سالن همایش های برج میلاد برگزار گردید.

      • دکتر مسعود کرباسیان، وزیر اقتصادی و دارایی در سخنان خود با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیمه نقش مهمی در توسعه و به علاوه در زندگی و کسب و کار مردم دارد، افزود: سهم بازار در بیمه های زندگی کم است و بر اساس برنامه ششم باید به 20 درصد حق بیمه های تولیدی برسد که مهمترین وظیفه برای تحقق این هدف اطلاع رسانی است.
      • دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و رئیس شورایعالی بیمه گفت: در هشت ماه اول امسال صنعت بیمه از رشد 20 درصدی برخوردار شده و روند پرداخت خسارت متعادل با روند رشد صنعت بوده است. به گفته دکتر همتی ضریب نفوذ بیمه طی 24 سال گذشته به 2/2 درصد رسیده است.
      • مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز بیمه را ضامن کاهش خسارت در محیط‏های پر خطر صنعت بیمه دانست و گفت: امروز همانطور که نمی‏شود کشور را بدون بانک اداره کرد، کسب و کار را هم نمی توان بدون بیمه‏ های کارآمد اداره کرد.
      • رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف توسعه بیمه، کاهش ریسک است، امیدواریم بتوانیم مالیات بر ارزش افزوده را از این بخش حذف کنیم.
      • رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه صنعت بیمه هنوز به سود‏دهی کافی نرسیده است گفت: علاوه بر اینکه مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته‏ اند، صنعت بیمه هم نتوانسته در بخش توسعه شهری حضور جدی داشته باشد. وی در این زمینه به حادثه پلاسکو و زلزله کرمانشاه اشاره کرد.
      • بخش صبح بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه با سخنان دکتر کشاورزیان معاون راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری کشور در خصوص اهمیت صنعت بیمه در تامین امنیت مسافران پایان گرفت.
      • بیمه کارآفرین در همایش امسال حضوری جدی و پر رنگ داشت. علاوه بر مهندس علی آزاد رئیس هیأت مدیره و عبدالمحمود ضرابی مدیرعامل این شرکت، بالغ بر 35 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد بیمه کارآفرین در این همایش حضور داشتند.
      گالری