بلاگ

X
   
 
    • مزایا و معایب بیمه عمر؛ آیا خرید بیمه عمر به صرفه است؟
      مزایا و معایب بیمه عمر؛ آیا خرید بیمه عمر به صرفه است؟

      پیش از خرید بیمه عمر، نیاز است که مزایا و معایب بیمه عمر را به خوبی بررسی کنید که در این مقاله، اطلاعات جامعی در این خصوص ارائه دادیم.

      اکثر مردم در مورد بیمه عمر و پوشش آن و همچنین مزایا و معایب بیمه عمر، دانش محدودی دارند. در نتیجه، تعداد کمی از افراد به سرمایه گذاری در این نوع بیمه فکر می کنند. با این حال، مزایای بیمه عمر به طور مداوم از معایب آن فراتر رفته و آن را شایسته یک بررسی ارزشمند می سازد.

      بسیاری از مزایای مرتبط با بیمه عمر معایب نسبتا جزئی آن را پوشش می دهند و باعث می شود که معایب بیمه عمر را نادیده بگیریم. با توجه به اهمیت این پوشش بیمه ای، این مقاله در وبلاگ بیمه کارآفرین قصد دارد تعریف بیمه عمر، مزایا و معایب آن، موارد عدم پوشش و شرایط لازم برای دریافت آن را به شما عزیزان توضیح دهد.

      بیمه عمر و سرمایه گذاری چیست؟

      بیمه عمر در دسته بیمه های شخصی قرار می گیرد و اغلب به عنوان زیرمجموعه ای از بیمه زندگی در نظر گرفته می شود. این بیمه نامه به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت با هدف تامین امنیت مالی برای خانواده عمل می کند. در بیمه عمر، بخشی از حق بیمه پرداختی توسط بیمه شده به پوشش فوت و پوشش های اختیاری و مابقی در صندوق های سرمایه گذاری، ذخیره و سرمایه گذاری می شود.

      بیمه عمر و سرمایه گذاری یک روش سرمایه گذاری است که بازدهی مطمئنی را برای افراد فراهم می کند. به غیر از ایجاد سود، پوشش های بیمه ای متنوعی را نیز در بر می گیرد. این موارد شامل مزایای فوت، پوشش از کارافتادگی، پوشش بیماری های خاص و مقررات مربوط به مزایای از کارافتادگی است.


      معرفی بیمه عمر و سرمایه گذاری


      انواع بیمه عمر کدام اند؟

      انواع مختلفی از بیمه های عمر در دسترس بیمه گذاران است که می توانند بر اساس شرایط، قصد خرید و توانایی های مالی خود یکی از آنها را انتخاب کنند:

      برای اطلاع از جزئیات کامل درباره انواع بیمه عمر و انتخاب بهترین آن، می توانید مقاله بهترین بیمه عمر را از وبلاگ بیمه کارآفرین مطالعه کنید.

      مزایا و معایب بیمه عمر و سرمایه گذاری

      در اینجا برخی از مزایا و معایب بیمه عمر و سرمایه گذاری را برای بیمه شدگان زیر ذره بین برده و بررسی می کنیم. از جمله مزایا می توان به معافیت های مالیاتی، دسترسی به وام بدون ضامن یا وثیقه، انعطاف پذیری در تعیین ذینفعان، پرداخت حق بیمه و روش های پرداخت، در کنار دریافت سود تضمین شده و مشارکت، گزینه های بازخرید زود هنگام بیمه نامه و استفاده از بیمه نامه به عنوان وثیقه اشاره کرد.

      با این حال، نکات منفی شامل حذف هزینه های بارداری و دفن، از پوشش ها، عدم پوشش در طول جنگ یا قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته ای، محدودیت مزایای از کارافتادگی و فوت، عدم پوشش فوت در موارد خودکشی، استثنا برای حوادث عمدی، اعمال مجرمانه و عدم پوشش مشاغل خطرناک می شود. در ادامه مقاله به طور دقیق تر به این موارد می پردازیم.



      مزایا و معایب بیمه عمر و سرمایه گذاری


      مزایای بیمه عمر

      یکی از عوامل مهم ترغیب بیمه گذاران به خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری در آن، درک مزایای بیمه عمر است. مهم است که بدانیم این مزایا، همراه با اهداف بیمه‌گذار، نیازهای فردی و محدودیت‌های مالی، می ‌تواند به‌طور قابل‌ توجهی بر مسیر آینده آنها تأثیر مثبت بگذارد. در زیر تک تک مزیت های بیمه عمر را ذکر کردیم.

      تعیین مدت بیمه نامه

      اگر فردی با برنامه و پر از آرزو برای آینده هستید، به احتمال زیاد به بیمه عمر و سرمایه گذاری فکر کرده اید. بسیاری از بیمه شدگان، با تصور استفاده از پس انداز بیمه عمر خود، در مورد مقدار و زمان مورد نیاز فکر می کنند. شایان ذکر است که بیمه شدگان این بیمه نامه، این اختیار را دارند که مدت بیمه عمر خود را بر اساس ترجیحات خود تعیین کنند. از این رو، هیچ تعهد اجباری برای خرید بیمه برای یک بازه زمانی خاص وجود ندارد.

      دریافت وام با بیمه عمر

      هنگام بحث در مورد جذاب ترین مزایا و معایب بیمه عمر، گزینه دریافت وام به عنوان یک مزیت قابل توجه ظاهر می شود. افراد با شروع سال دوم پوشش یا حتی شش ماه پس از بیمه نامه (بسته به بیمه گر)، می توانند تا 90 درصد سپرده حساب خود را از شرکت بیمه وام بگیرند. برای جزئیات بیشتر، مقاله شرایط وام بیمه عمر در وبلاگ بیمه کارآفرین که اطلاعات جامعی را در اختیار گذاشته، مطالعه کنید.


      مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری


      امکان بازخرید بیمه

      هیچ یک از ما توانایی پیش‌بینی وقایع آینده را نداریم و با در نظر گرفتن طیف وسیعی از احتمالات در زندگی حرکت می‌ کنیم. از این رو، ممکن است به مبلغ سرمایه گذاری شده در بیمه قبل از سررسید تعیین شده یا پایان مدت بیمه نیاز داشته باشیم. یکی از مزایای بیمه عمر، امکان بازخرید زودهنگام آن است.

      بنابراین با در نظر گرفتن مزایا و معایب بیمه عمر، این گزینه به عنوان یکی از مهمترین مزیت های آن مطرح می شود. برای جزئیات بیشتر و اطلاعات جامع از شرایط و جزئیات کامل بازخرید بیمه عمر می توانید به مقاله موجود در وبلاگ بیمه کارآفرین مراجعه کنید.

      دریافت سود مشارکت

      شرکت‌های بیمه سالانه سودی را تخصیص می ‌دهند و آن را بین بیمه ‌گذاران تقسیم می‌ کنند، اگرچه مقدار مشخص در بیمه ‌گر های مختلف متفاوت است. اساسا این سود بخشی از سود سرمایه گذاری بیمه عمر را تشکیل می دهد که به بیمه گذار پرداخت می شود.

      دریافت سود تضمینی

      نگرانی از مستمر بودن فعالیت شرکت بیمه در آینده از جمله نگرانی های خریداران بیمه عمر است. برای رفع این موضوع، بیمه مرکزی ایران نه تنها سرمایه اصلی بیمه شده را تضمین می کند، بلکه دریافت مزایای بیمه عمر را نیز تضمین می کند.


      سود مشارکت و سود تضمینی بیمه عمر


      معافیت از پرداخت مالیات در بیمه عمر

      هنگام بحث در مورد مزایا و معایب بیمه عمر، بسیار مهم است که بر این نکته تاکید شود که معافیت مالیاتی به عنوان یکی از مطلوب ترین مزایای این بیمه نامه به شمار می رود. طبق ماده 136 قانون مالیات مستقیم، بیمه عمر از پرداخت مالیات معاف است.

      انتخاب شیوه های پرداخت حق بیمه

      هنگام خرید بیمه عمر، بیمه شده این امکان را دارد که روش پرداخت حق بیمه مورد نظر خود را انتخاب کند. روش های معمول پرداخت عبارتند از:

      • پرداخت یکجا
      • پرداخت سه ماهه
      • پرداخت شش ماهه
      • پرداخت سالانه


      شیوه های پرداخت حق بیمه عمر


      امکان تغییر بیمه گذار

      مزایای یک بیمه نامه عمر می تواند به بیمه گذار یا ذینفعان آن تعلق بگیرد. بیمه‌گذار این اختیار را دارد که یک ذینفع ثابت را برای بیمه ‌نامه معرفی کند و در صورت لزوم، زمانی که نیازمند تغییر بیمه گذار باشید می توانید اصلاح آن را به آسانی انجام دهید. در میان مزایا و معایب متعدد بیمه عمر، قابلیت تغییر بیمه گذار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ویژگی بیمه عمر کارآفرین که امکان تغییر بیمه گذار را فراهم می کند، در هنگام امضای قرارداد بیمه به صراحت مورد توجه قرار می گیرد.

      تعیین ذینفع برای بیمه عمر

      همانطور که قبلاً بحث شد، تغییر بیمه گذار به عنوان یکی از مزایای بیمه عمر محسوب می شود. با این حال، اجتناب ناپذیر بودن فوت، انتخاب ذینفع برای بیمه عمر را ضروری می کند. ذینفع بیمه شده را می توان از میان گزینه های زیر انتخاب کرد:

      • اعضای خانواده
      • بستگان
      • موسسات خیریه
      • آشنایان

      عدم محدودیت سنی برای تهیه بیمه عمر

      خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری فاقد محدودیت سنی است و فرد از بدو تولد می تواند به عنوان بیمه شده در این بیمه نامه حاضر شود. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که سن بیمه شده در پایان مدت بیمه نباید از 70 سال بیشتر شود.

      افزایش سرمایه فوت بیمه عمر

      رئیس کل بیمه مرکزی ایران در اطلاعیه ای به شرکت های بیمه، افزایش سرمایه فوت بیمه عمر را اعلام کرد. با در نظر گرفتن مزایا و معایب بیمه عمر، این افزایش در مزایای فوت به عنوان یک مزیت قابل توجه برای بیمه گذاران به حساب می آید.

      معایب بیمه عمر

      هنگام ارزیابی مزایا و معایب بیمه عمر، ضروری است که صرفاً بر مزایای آن تمرکز نکنید. با وجود مزایای متعددی که تا اینجای مقاله مورد بحث قرار گرفت، این نوع بیمه دارای معایب خاصی نیز می باشد. معایب بیمه عمر شامل موارد زیر می شود:

      • عدم پوشش هزینه های کفن و دفن
      • عدم پوشش هزینه های بارداری
      • محدودیت در پرداخت کمک هزینه فوت
      • محدودیت در پرداخت غرامت از کار افتادگی

      چه مواردی تحت پوشش بیمه عمر نیست؟

      پس از آشنایی با مزایا و معایب بیمه عمر، لازم است که استثنائات آن را نیز در نظر بگیرید. مواردی هستند که تحت پوشش بیمه عمر قرار نمی گیرند و ما آنها را در این بخش آورده ایم:


      • عدم پوشش مرگ ناشی از خودکشی
      • عدم پوشش مشاغل خطرناک
      • عدم پوشش حوادث عمدی
      • عدم پوشش اعمال مجرمانه
      • عدم پوشش برای استقرار در مناطق جنگی و تشعشعات هسته ای



      معایب بیمه عمر


      چرا بیمه عمر خوب نیست؟

      بسیاری از افراد به این فکر می کنند که چرا بیمه عمر ممکن است گزینه مطلوبی نباشد. پس از بحث در مورد مزایای بیمه عمر، بهتر است به این پرسش نیز پاسخ دهیم. بیمه عمر برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت یا اگر در سنین بالاتر خریداری شود، انتخاب ایده آلی نیست؛ چرا که یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری بلندمدت است. علاوه بر این، دریافت این بیمه در سنین بالا ممکن است توانایی فرد را برای سرمایه گذاری کامل از مزایایی که ارائه می دهد، محدود کند.

      بیمه عمر بخریم یا خیر؟

      با توجه به اینکه معایب بیمه عمر در مقایسه با مزایای آن کمرنگ است، می توان نتیجه گرفت که تهیه و حفظ بیمه عمر می تواند در کنار بیمه تامین اجتماعی به عنوان یک پشتوانه مالی برای افراد باشد. شایان ذکر است که اگرچه سرمایه ‌گذاری در بانک‌ ها ممکن است در کوتاه‌ مدت جذاب به نظر برسد، اما معمولا به سپرده ‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد. بالعکس در بیمه عمر دریافت وام با پرداخت حق بیمه در کنار استفاده از پوشش بیمه نامه کفایت می کند. پس پیشنهاد ما به شما این است که برای تضمین آینده مالی خود و خانواده تان، بیمه عمر تهیه کنید.

      شرایط تهیه بیمه عمر کارآفرین

      پس از بررسی بینش های لازم در مورد مزایا و معایب بیمه عمر ارائه شده در این مقاله، افراد می توانند بیمه های عمر را ارزیابی کنند و بر اساس نیازها و ترجیحات خود مناسب ترین بیمه نامه عمر را انتخاب کنند. قبل از خرید بیمه، افراد مزایا و معایب آن را به دقت ارزیابی می کنند؛ همانطور که در این مقاله به صورت جامع شرح داده شده است. با درک انواع مختلف بیمه عمر، شرایط خرید و مزایا و معایب بیمه عمر، افراد می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. برای خرید بیمه عمر کارآفرین می توانید به بخش خدمات الکترونیک و خرید آنلاین بیمه در سایت بیمه کارآفرین مراجعه کنید.+

      سوالات متداول

      معایب بیمه عمر چه مواردی است؟

      معایب بیمه عمر شامل حذف هزینه های بارداری و دفن از پوشش، عدم پوشش در طول جنگ یا قرار گرفتن در معرض تشعشعات هسته ای، محدودیت مزایای از کارافتادگی و فوت، عدم پوشش فوت در موارد خودکشی، استثنا برای حوادث عمدی، اعمال مجرمانه و عدم پوشش مشاغل خطرناک می شود.

      چرا خرید بیمه عمر به صرفه است؟

      با توجه به اینکه معایب بیمه عمر در مقایسه با مزایای آن کمتر است، می توان چنین استنباط کرد که اخذ و حفظ بیمه عمر می تواند در کنار بیمه تامین اجتماعی به عنوان کمک مالی برای افراد باشد.